Vår historie
Som ung student reiste Sarah Lerche fra Asker til USA for å studere økonomi og administrasjon. Med en MBA fra University of San Francisco som faglig ballast, startet hun en 25 år lang karriere i USA der hun arbeidet med alt fra kompleks budsjettering, finansiell strategi og implementering av strategier for vekst og skalering. Lerche etablerte etter hvert sitt eget selskap - Carzetta - som tilbød CFO-tjenester til teknologiselskaper i Silicon Valley. I denne perioden ble hun kjent med Ruby Sahiwal og Anurag Pal. Både Ruby og Anurag varkommet til USA som studenter og hadde skapt seg imponerende karrierer, blant annet hos McKinsey og General Electric. De hadde etablert et selskap som tilbød outsourcing av regnskapstjenester gjennom et heleid datterselskap i India. Med dette som bakgrunn ble Escalon Services etablert og Escalon tok eierskap til begrepet «Essensielle forretningstjenester».I dag omfatter selskapet 1.000 medarbeidere på våre kontorer i San Francisco, New York, Mohali i India, Oslo og Stockholm. Over 5000 kunder stoler på leveransene og rådene fra Escalon, og siden etableringen av det nordiske hovedkontoret i Oslo i 2018 har 170 kunder i Norge valgt Escalon. Kontoret i Stockholm ble åpnet våren 2021 som det naturlige neste steget i en nordisk ekspansjonsplan.
Med bakgrunn som gründere og fra store organisasjoner
Våre medarbeidere forstår hvordan selskaper i en oppstarts- eller vekstfase fungerer i ulike industrier. Grunnleggerne av Escalon, og flere av oss i den norske organisasjonen, har startet, ledet og solgt flere selskaper. Vi kjenner til frustrasjonen man kjenner på som gründer når man prøver å endre verden, men blir distrahert av en uendelig rekke administrative oppgaver som å betale regninger, sende ut fakturaer, kjøre lønn og finne riktig pensjonsforsikring. Vi har også hatt ledende stillinger i større organisasjoner, så vi vet at i store selskaper håndteres essensielle forretningstjenester av et velfungerende apparat. Hvorfor skal ikke mindre selskaper kunne ha samme enkle og problemfrie back-office? Det skal de!