Skip to content

Om oss

Vår historie

Som ung student reiste Sarah Lerche fra Asker til USA for å studere økonomi og administrasjon. Med en MBA fra University of San Francisco som faglig ballast, startet hun en 25 år lang karriere i USA der hun arbeidet med alt fra kompleks budsjettering, finansiell strategi og implementering av strategier for vekst og skalering. 

Lerche etablerte etter hvert sitt eget selskap - Carzetta - som tilbød CFO-tjenester til teknologiselskaper i Silicon Valley. 

I denne perioden ble hun kjent med Ruby Sahiwal og Anurag Pal. Både Ruby og Anurag varkommet til USA som studenter og hadde skapt seg imponerende karrierer, blant annet hos McKinsey og General Electric. De hadde etablert et selskap som tilbød outsourcing av regnskapstjenester gjennom et heleid datterselskap i India. Med dette som bakgrunn ble Escalon Services etablert og Escalon tok eierskap til begrepet «Essensielle forretningstjenester».

I dag omfatter selskapet 700 medarbeidere på våre kontorer i San Francisco, New York, Mohali i India(India), Oslo og Stockholm. Over 5000 kunder stoler på leveransene og rådene fra Escalon, og siden etableringen av det nordiske hovedkontoret i Oslo i 2018 har 170 kunder i Norge valgt Escalon. Kontoret i Stockholm ble åpnet våren 2021 som det naturlige neste steget i en nordisk ekspansjonsplan.      

Med bakgrunn som gründere og fra store organsiasjoner

Våre medarbeidere forstår hvordan selskaper i en oppstarts- eller vekstfase fungerer i ulike industrier. Grunnleggerne av Escalon, og flere av oss i den norske organisasjonen, har startet, ledet og solgt flere selskaper. 

Vi kjenner til frustrasjonen man kjenner på som gründer når man prøver å endre verden, men blir distrahert av en uendelig rekke administrative oppgaver som å betale regninger, sende ut fakturaer, kjøre lønn og finne riktig pensjonsforsikring. Vi har også hatt ledende stillinger i større organisasjoner, så vi vet at i store selskaper håndteres essensielle forretningstjenester av et velfungerende apparat. 

Hvorfor skal ikke mindre selskaper kunne ha samme enkle og problemfrie back-office? Det skal de!

Teknologi

Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye løsninger for å kunne tilby våre kunder de mest effektive løsningene for regnskap, lønn og HR. Vårt eget utviklingsmiljø leverer software som styrker kundenes produktivitet gjennom automatisering av prosesser. Vi benytter oss av de siste teknologiske løsninger som robotisk prosessautomatisering (RPA), business intelligence, smart analytics, prediktiv analyse etc.    

Vi tar oss av dine essensielle forretningstjenester så du kan fokusere på vekst

Kontakt oss

image (36)

Sarah Lerche

Sarah Lerche, Med-gründer og rådgiver

Som en av gründerne av Escalon sitter Sarah i selskapets ledergruppe. Hun jobber også daglig med flere av selskapets kunder som strategisk rådgiver, CFO og styremedlem. Med sin omfattende erfaring fra oppstartsmiljøet i Silicon Valley, benyttes Sarah mye som mentor og foredragsholder av ulike inkubatormiljøer.  

Mail: sarah.lerche@escalon.services

Tel: (+47) 455 01 920

abinav

Abhinav Jolly

Daglig leder

Abhinav er daglig leder av den nordiske organisasjonen og selskapets faglig ansvarlige. Som autorisert regnskapsfører, med blant annet erfaring fra KPMG og Amesto, sørger Abhinav for at våre ansatte til enhver tid er oppdatert på faglige spørsmål. Han jobber også direkte med flere av våre større kunder.  

Mail: abhinav.jolly@escalon.services

Tel: (+47) 934 04 343

moten

Morten Grusd

Leder markedsføring og salg - Norden

Morten har omfattende erfaring fra kommersielle og administrative lederroller innenfor B2B og B2C. I tillegg har han gründererfaring fra to selskaper og har selv kjent på kroppen viktigheten av å ha gode back-office funksjoner. Som ansvarlig for markedsføring og salg i Escalon jobber Morten med våre partnere, kunder og sikrer at vi blir stadig bedre kjent i Norden.

Mail: morten.grusd@escalon.services

Tel: (+47) 993 11 210

Book en samtale for å diskutere din bedrifts unike behov